Moni on kysellyt, onko Prismajutun tutkinnasta kuulunut mitään. Valitettavasti täytyy sanoa, ettei ole. Pohjalainen leimasi minut Prisman johdon ja ISS:n Jussi Nurmen toimesta epäilyttäväksi henkilöksi. Poliisi petti lupauksensa ja ei luopunutkaan minua koskevasta tutkintalinjasta, vaan sai minut ensin luopumaan rikosilmoituksesta. Ainoa joka on vastannut minulle henkilökohtaisesti on Arttu Laine ja pisteet hänelle siitä. Olen todella pettynyt yhteiskunnan "tasapuolisuuteen" ja "oikeudenmukaisuuteen".

Kirjoittanut: Mika Kuusela, 12 joulukuu 2013 15:34



Noh nii, maksamalla meni pyyntö silminnäkijöille läpi Pohjallisessa. Eipä tule Heiskasta ikävä. Toivottavasti loppuu se yhden puolueen mainonta ja toisen kyykytys pääkirjoituksissa, kun PT vaihtuu...

Kirjoittanut: Mika Kuusela, 10 marraskuu 2013 16:52



Pohjalainen ei suostunut julkaisemaan ja Vaasan Ikkuna ei julkaissut pyyntöäni: JOS OLIT PAIKALLA PRISMASSA 15.10.13 TIISTAINA KLO 13.30 - 14.30 JA NÄIT TAPAHTUMAN TAI OSAN SIITÄ KÄY KERTOMASSA TIETOSI VAASAN POLIISILLE! Seuraavaksi ostan Pohjalaisesta ilmoitustilaa, jos se auttaisi. KPO ja ISS saavat Pohjalaisen sivuilla ilmaista näkemyksiään ilmaiseksi. Tasapuolisuus my ass!

Kirjoittanut: Mika Kuusela, 6 marraskuu 2013 14:53



ISS palvelujen "ystävällinen, kohtelias ja huomaamaton" vartija haukkui minua eilen "aasiksi", "sairaaksi" ja sanoi minulle, että minulla "valuu kuola". Tämä on se sama vartija, joka vaati minulle "kaasua" Prismassa. Hän tivasi, miksi olen sekoittanut siviili- ja virka-asian keskenään. Itsellään miehellä oli vartijan puku ja koko varustus päällä. Olen ilmoittanut asiasta ISS- palveluihin, KPO:n, Pohjalaiseen sekä poliisille palautelomakkeella. Että taällainen tapaus tämä vartija.

Kirjoittanut: Mika Kuusela, 3 marraskuu 2013 11:49



Minäkin luotan Prismaan ja Prisman työntekijöihin. Olen saanut aina Prismassa hyvää ja iloista palvelua. Myös 15.10. myyjät olivat minua kohtaan ystävällisiä. Kassani kanssa vitsailin linnuista, joita oli Prismassa tuona päivänä normaalia enemmän. Tai sitten joukossa oli jokin kovaääninen, koska liverrys kuului kaiken hälynkin takaa. En ole koko aikana syyttänyt Prismaa tai pyytänyt tutkimaan Prisman henkilökunnan toimintaa. Silti myös KPO:n Arttu Laine hyppäsi eturintamaan sotimaan ISS palveluiden sotaa Marko Peltokorven rinnalle. ISS on takalinjassa. Olisi ollut tietysti korrektia, että Arttu Laine olisi osoittanut kirjoituksestani ne kohdat, jotka olivat virheellistä tietoa. Veinkö kau-pasta sittenkin jotakin? Enkö pelännyt tulevani pahoinpidellyksi? Enkö vaatinutkaan poliisia turvakseni heti alusta asti? Mikä oli tekstissäni virheellistä tietoa Arttu Laine? Olin todella surullinen, kun sain Pohjalaisen etusivulta lukea minua tutkittavan virkaatekevän vastustamisesta ja tämän olevan ainoa tutkintalinja. Tutkinnanjohtaja sanoi minulle nimittäin puhelussamme aikaisemmin, ettei minua vastaan nosteta mitään syytettä. Sitten minäkin peruin rikosilmoitukseni, vaikka tiesin häviäväni kaupassa. Kaikkien parhaaksi minä uusin rikosilmoitukseni ja tahdon, että asia selvitetään perinpohjaisesti. Yksikään rikosilmoitukseni kohta ei koske Prismaa tai sen henkilökuntaa. Kaikki kohdat koskevat vartijoita ja uusin kohta heidän esimiestään Jussi Nurmea. Tahdon tutkittavan syyllistyikö hän kunnianloukkaukseen Pohjalaisen jutussa, jossa hän maalasi minusta kuvan epäilyttävänä ja kaupan asiakkaille vaarallisena henkilönä. Jutun lopussa Marko Peltokorpi toivotti minut, vaarallisen S-ryhmän asiakasomistajan, tervetulleeksi taas ostoksille Prismaan. Yksi asia, jonka tahdon tutkittavan, on vartijoiden mahdollinen suunnitelmallisuus tilanteessa. Minuun käsiksi käynyt ja kaasua vaatinut vartija on minulle nimittäin tuttu mies. Pari vuotta sitten tein hänestä ilmoituksen poliisille ja tuo asia ratkesi edukseni. Asia oli siviiliasia, vaikka siviileinäkin hänellä ja myös minulla on samat kiinniotto-oikeudet kuin vartijoilla. Lain mukaan. Minulla ja miehellä on huonot välit siviilissä. Ja tahdon sanoa, että tässä miehessä on myös paljon hyvää. En siis syytä ketään ja toivon sydämestäni ettei mitään suunnitelmallisuutta asiassa ollut, mutta tahdon nyt asian kaiken muun ohessa tutkittavan. Tämä ehkä myös selittää ihmisille pelkoani joutua ”koppiin” ja sitä, että irrottauduin vartijoiden otteesta aina heidän käydessään käsiksi. Tämä on viimeinen kirjoitukseni Pohjalaiseen tästä asiasta tällä erää. Annan tutkijoille tutkintarauhan ja toivon, että jokainen joka oli paikalla ja näki tilanteen tai osan siitä, käy kertomassa tietonsa poliisille. Tätä vastinetta Arttu Laineelle ei koskaan valitettavasti julkaistu Pohjalaisessa!

Kirjoittanut: Mika Kuusela, 30 lokakuu 2013 18:16